Raporty i analizy na temat przetargów na rynku farmaceutycznym i medycznym

Rynki farmaceutyczny i medyczny stale się rozwijają, a przetargi nie są tu wyjątkiem. Wraz z pojawianiem się na rynku nowych produktów i rosnącą konkurencją, firmy farmaceutyczne muszą nadążać za najnowszymi trendami. Niniejszy artykuł zawiera wgląd w to, jak wyglądają obecnie przetargi w branży farmaceutycznej, a także wskazówki, jak wyróżnić się na tle konkurencji i wygrywać przetargi medyczne.

Przetargi w przemyśle farmaceutycznym

Pięćdziesiąt lat temu przemysł farmaceutyczny wyglądał zupełnie inaczej. Dostępnych było niewiele produktów, marketing był często ograniczony do lekarzy, a pacjenci często przepisywali leki z przepisu lekarza. Oznaczało to, że firmy farmaceutyczne produkujące te leki miały bezpośrednie relacje z lekarzami, którzy mogli przepisywać lek z przekonaniem, że ich pacjenci odniosą z niego korzyści. Jednak wraz z rozwojem przemysłu farmaceutycznego, stał się on bardziej dostępny dla pacjentów, co spowodowało wzrost popytu na produkty farmaceutyczne. Wraz ze wzrostem popytu pojawiła się konkurencja pomiędzy firmami farmaceutycznymi, co spowodowało potrzebę stworzenia alternatywnych sposobów zakupu ich produktów. To właśnie wtedy przyjęto przetarg – jako skuteczny sposób na zakup leków w dużych ilościach.

Rynki farmaceutyczny i medyczny stale się rozwijają, a przetargi nie są tu wyjątkiem

Czego powinni oczekiwać oferenci w przemyśle farmaceutycznym?

Aby złożyć udaną ofertę, oferent będzie chciał wiedzieć, czego szuka kupujący. Wiedzę tę można zdobyć z różnych źródeł, w tym:

  • Poprzednie przetargi, które prowadził kupujący – Informacje online na temat poprzednich przetargów
  • Informacje uzyskane w trakcie procesu negocjacyjnego
  • Informacje otrzymane podczas badania due diligence.

Proces oceny ofert dla firm farmaceutycznych

Proces oceny ofert dla firm farmaceutycznych jest zasadniczo taki sam jak dla każdego przedsiębiorstwa. Kryteria oceny oferentów składających trzy najlepsze propozycje zadecydują o tym, która propozycja zostanie wybrana. Kryteria te oparte są na różnych czynnikach, takich jak wsparcie finansowe, charakter działalności, zespół zarządzający, doświadczenie członków zespołu, umiejętności techniczne, jakość propozycji oraz doświadczenie oferenta. Po uwzględnieniu kryteriów oceny, zostanie wybrany zwycięski oferent. Proces wyboru dla firm farmaceutycznych ma inne zestawy kryteriów w porównaniu do aspektów ekonomicznych i finansowych. Ponadto oczekuje się, że czas trwania procesu oceny w przypadku firmy farmaceutycznej będzie krótszy niż w przypadku innych sektorów.

Odpowiedzialność oferentów podczas procesu przetargowego

Podczas procesu oceny każdy oferent będzie często otrzymywał pytania od zespołu oceniającego, a także prośby o informacje od kupującego. Odpowiedzialni oferenci muszą szybko odnieść się do tych próśb i odpowiedzieć na pytania w sposób zorganizowany. Po zakończeniu okresu oceny należy jak najszybciej powiadomić zwycięskiego oferenta. Powiadomienie powinno zawierać szczegóły dotyczące warunków umowy. W tym samym czasie kupujący powinien również komunikować się z innymi oferentami, informując ich o ofercie zwycięskiego oferenta.

Realizacja i zamknięcie przetargu


Realizacja kontraktu zostanie powierzona zwycięskiemu oferentowi, który będzie musiał wyznaczyć zespół do pracy nad projektem. Oferenci powinni upewnić się, że członkowie zespołu posiadają wymagane umiejętności i wiedzę specjalistyczną do realizacji danego projektu. Po zakończeniu projektu, zwycięski oferent powinien przekazać informację zwrotną dotyczącą projektu, jak również osiągniętych wyników. W informacji zwrotnej powinny znaleźć się szczegółowe informacje na temat różnych aspektów, takich jak oczekiwane wyniki, harmonogram, budżet i plan, a także braki. Zwycięscy oferenci powinni zgłaszać wszelkie problemy, jakie napotkali podczas realizacji projektu, tak aby zwycięski zespół mógł je rozwiązać w kolejnym kontrakcie.

Podsumowanie

W tym artykule przedstawiliśmy przegląd przetargów w przemyśle farmaceutycznym. Omówiliśmy, jak wygląda dziś przetarg w przemyśle farmaceutycznym, a także wskazówki, jak wyróżnić się na tle konkurencji i wygrywać przetargi. Przedstawiliśmy również przegląd procesu przetargowego dla firm farmaceutycznych, w tym proces oceny, odpowiedzialność oferentów, wdrożenie i zamknięcie przetargu.

Proces oceny ofert dla firm farmaceutycznych jest zasadniczo taki sam jak dla każdego przedsiębiorstwa

You may also like...